Hur kan du stoppa telefonförsäljare från att ringa dig?
Blogg

Hur kan du stoppa telefonförsäljare från att ringa dig?

Att använda telefonen för kommersiella ändamål är inte särskilt vanligt. Endast en av hundra personer tycker att det är okej att bli uppringd av företag som de inte tidigare gjort affärer med, i verkligheten. Konversationer ses dock ofta som en källa till störningar och desinformation. Som ett resultat är uppringda telefonförsäljare en yrkesgrupp som jobbar i motvind.

Lär dig hur du blir en utmärkt telefonförsäljare

Det finns några saker att tänka på om du tänker ringa säljsamtal. Om du arbetar med personlig försäljning har du en mängd olika verktyg till ditt förfogande. Tonen i din röst är viktigare än vad du säger i början av en diskussion för att väcka en kunds intresse. På grund av detta bör du koncentrera dig på att förbättra kvaliteten på din telefonröst och undvika distraktioner.

Rytm och tempo

Se till att inte prata för snabbt. Kunderna kanske inte hinner höra vad du säger, och på andra sidan verkar du nervös eller osäker. Det här är en knepig situation att hamna i. Känslan av trygghet och trygghet förmedlas av en långsam och jämn takt. Försök att matcha kundens takt, och var inte rädd för att ta korta pauser så att de kan bearbeta det du har sagt.. Det är inte kul att bli beskjuten med en salva av ad hominem-attacker.

Att lyssna uppmärksamt är det bästa sättet att lära sig.

Som tjänsteleverantör måste du vara uppmärksam på kundens tonfall och vad de säger. Som ordspråket säger, ”Prat är billigt, men tystnad är ovärderligt.” Detta gäller även för försäljning via telefon, där du måste representera din produkt samtidigt som du är uppmärksam på konsumenten och gör justeringar av din pitch därefter. Slutligen ska du gärna lyssna på inspelningar av dina egna föredrag för att bättre förstå hur du och dina kunder stöter på.

Hur kan du stoppa telefonförsäljare från att ringa dig?

Du kan tycka att det är uppfriskande att slippa bli kontaktad av kollegor från andra företag, även om du själv verkar inom telefonförsäljning.

  • Vem var personen som ringde? Truecaller kan till exempel identifiera telefonförsäljare och stoppa deras samtal.
  • Du kan förbjuda telefonförsäljare genom att gå till Inställningar på din mobiltelefon och avmarkera rutorna bredvid deras nummer.
  • NIX-blockregistret kan också registreras för. Du ringer sedan 077-228 00 00 från det telefonnummer du vill spärra och följer instruktionerna. Mobilnummer stöds inte av NIX.
  • Undvik även onlinetävlingar och undersökningar. Även om du inte var medveten om det när du accepterade reglerna, ger du normalt företag tillåtelse att kontakta dig när du deltar.

Varning för dessa nummer:

  • 075-101 32 56
  • 075-101 20 35
  • 075-101 56 82
  • 075-101 32 38
  • 075-101 25 68
  • 075-610 62 22
  • 075-275 18 57
  • 075-101 64 36
  • 073-471 56 08
  • 073-121 42 50
  • 073-471 92 29
  • 073-471 83 82
  • 073-471 74 33
  • 073-471 24 56
  • 073-471 31 42
  • 073-125 21 14
  • 070-474 54 18
  • 070 462 30 43
  • 070-149 95 33
  • 070-197 21 19
  • 070-898 41 65
  • 070-197 39 07
  • 070-618 44 25
  • 070-872 60 53
  • 077 588 87 38
  • 077-045 51 28
  • 077-011 00 42
  • 076-676 08 81
  • 076-676 09 30
  • 076-686 94 74
  • 076-692 09 39
  • 076-676 09 53
  • 076 259 88 70
  • 076-693 31 30
  • 076-693 39 33
  • 076-466 93 94

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

X